Mitt Nya Liv

NEO ÄR NYFRISSERAD.

Av Anneli Gustavsson - 2023-09-27 20:45


Ja då var det dags för Neo att klippa sig igen, men det har gått 4 månader o det var ganska ok med pälsen. Inte alls många tovor men jag försöker hålla ordning på honom så gott det går.

 

Det går väldigt fort för honom att bli klippt, knappt 1 timme så jag hinner precis handla lite innan jag hämtar honom igen.

Den här gången hade hon klippt alldeles för mycket så det blödde så mycket så hon tog på nåt sårpulver en gång till innan vi åkte hem. Men när vi kom hem så började det blöda ännu mer så jag fick lägga ett bandage om tassen o städa upp blodet i lgh o i trapphuset. 

 

 

Jag blir lite orolig för det blöder ganska mycket ,, det är precis som när vi skär oss i fingrarna så rinner det på rejält. Men jag la om det 2 ggr o sen stannade det upp senare på natten så det blödde ett bra tag. Jag har hört att man kan ta nässpray o spruta på klon, isbit i påse o bakpulver eller om det var bikarbonat ? Jag är osäker men det går att googla..

 

 

Det tar på krafterna att vara på utflykt o bli klippt men fin blev han. Jag älskar när han är så kortklippt. 

 

 

Ja lite fick jag torka upp.

 

 

Han håll kollen dagen efter =) 

 

 

Nu myser han när han får ha sin pippis. Min älskade skatt   

 

 

Den här slipen har jag skickat efter till honom nu så nu hoppas jag att jag får använda den på honom men jag ska inte ge upp. Det skulle vara roligt om jag kunde sköta det själv, nåt vill jag ju göra. Sen funderar jag på om jag ska köpa en trimmer o klippa honom själv,,, njae jag får se. Det är inte aktuellt än,,,, tror jag =) 

 

Men nu så ska vi lägga oss,, han har varit ute med mommo o han älskar den stunden. När hon ringer så hör han direkt vem det är för min mobil säger namnet på den som ringer så när han hör mamma tittar han på mig o springer direkt till dörren. O där står han o hoppar så det är svårt att få på honom selen. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Snart är det helg igen,, tiden går fort. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan   

 

 


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards